Pren possessió la nova tècnica per a impulsar la Taula Local de Coordinació contra les Violències Masclistes a Manacor
La nova tècnica encarregada d’impulsar i implementar la Taula Local de Coordinació i Prevenció per a l’Abordatge de les Violències Masclistes a l’Ajuntament de Manacor ha pres possessió del seu càrrec aquest divendres. Aquesta figura forma part del Projecte subvencionat per l'Institut Balear de la Dona per als anys 2024-2027, pel qual l’Ajuntament de Manacor ha rebut una subvenció de 194.165 euros i aportarà els 25.251, 54 euros restants.
L'objectiu principal de la incorporació d'aquest perfil professional és reforçar la tasca que s'ha anat desenvolupant des de la constitució de la Taula Local el gener de 2018 a Manacor.
Entre les seves funcions destaquen:
- La planificació anual dels objectius i fites que es volen aconseguir per tal de millorar la prevenció, la detecció, la intervenció i la coordinació entre les diferents institucions en assumptes de violències masclistes i igualtat.
- La definició de les necessitats existents sobre promoció de la igualtat i l’abordatge de les violències masclistes a nivell municipal.
- Informar, orientar i assessorar professionals del municipi en matèria d’igualtat.
- La millora dels circuits de comunicació entre serveis d’atenció i prevenció de violències masclistes.
- La coordinació amb institucions i agents implicats.
- L'organització de comissions d'atenció i prevenció.
- La creació d'accions formatives i campanyes de sensibilització.
- Impulsar la participació ciutadana en el sí del projecte.
La incorporació d'aquesta figura reforça el compromís de l'Ajuntament de Manacor per lluitar contra les violències masclistes, fomentar la igualtat i donar suport a les víctimes a través d'una coordinació efectiva entre els serveis municipals, entitats locals i cossos de seguretat.
La delegada d’Igualtat, Carme Gomila, ha destacat que «la continuïtat d'aquesta tasca és imprescindible per mantenir i millorar les polítiques públiques d'igualtat i prevenció de violències masclistes a Manacor».
Amb aquesta iniciativa, Manacor fa una passa més cap a la consolidació d'un municipi més igualitari, segur i compromès amb la lluita contra les violències masclistes.
Taula Local de Coordinació contra la Violència Masclista al municipi de Manacor
La Tula Local de Coordinació contra la Violència Masclista al municipi de Manacor es va constituir el gener de 2018. La contractació de personal especialitzat per a donar impuls a aquest organisme permet seguir millorant la tasca que s’ha duit a terme al llarg d’aquests anys. Actualment són 22 els serveis d’atenció que es reuneixen a les comissions d’atenció i de prevenció. A més de millorar els circuits de comunicació, també s’han generat accions coordinades com l’elaboració d’una guia de recursos o el disseny d’un protocol d’atenció. Al llarg d’aquests anys, també s’han impulsat accions coeducatives i de prevenció on s’hi han implicat nombrosos agents del municipi: entitats, centres educatius, serveis municipals, etcètera.
Els anys 2021, 2022 i 2023, el departament de Serveis Socials va contractar una persona a través d’un programa temporal una persona amb la titulació de llicenciatura en Psicologia per desenvolupar les tasques d’agent d’igualtat amb l’objectiu d’implementar polítiques d’igualtat i de prevenció de les violències masclistes de forma transversal per fer front a les desigualtats de gènere, així com també elaborar el I Pla d’Igualtat Municipal de Manacor. Aquesta persona va finalitzar el seu contracte al mes d’abril del 2024. La figura de l’agent d’igualtat és necessària per poder continuar amb la tasca iniciada i donar continuïtat a la Taula Local de Coordinació i poder realitzar el desplegament normatiu local, insular i autonòmic aprovat en aquest sentit