L’Escola de Música de Porto Cristo dóna el sus a les Festes del Carme 2025 amb un pregó ple d'estima per la música
Les Festes del Carme han donat aquest dijous horabaixa el sus definitiu a la programació d’enguany amb l’acte del pregó, que enguany ha anat a càrrec de l’Escola de Música de Porto Cristo. Joan Gomila, pregoner de 2024, ha estat l’encarregat de presentar els pregoners d’enguany.
La directora del centre, Sebastiana Galmés, ha pres la paraula en nom de tota l’escola i ha repassat la trajectòria d’aquesta entitat educativa i cultural que enguany celebra el seu 25è aniversari. Galmés ha recordat com l’escola va néixer fa 25 anys gràcies a l’empenta d’un grup de famílies amb el suport de l’aleshores delegat de Porto Cristo, Jaume Brunet. Els primers anys l’escola va impartir classes al CEIP Mitjà de Mar, en un espai cedit pel centre, i progressivament anà introduint nous instruments per assolir el seu gran objectiu: crear ambient musical a Porto Cristo i oferir l’oportunitat d’estudiar i aprendre música a tothom.
Durant el pregó, Galmés ha destacat que es tracta d’una escola no reglada, però amb 25 anys plens d’activitats, concerts, projectes i un equip de professors molt cohesionat. Ha agraït especialment la feina del professorat i la seva estabilitat al llarg d’aquests anys, i ha dedicat una menció especial a Paquita Comas, que enguany es jubila merescudament després de molts anys de dedicació.
Galmés ha fet memòria del trasllat de l’escola a l’actual seu, l’antic PAC, i ha aprofitat per reivindicar un pressupost propi per al projecte.
Durant el pregó s’ha posat en valor la tasca en xarxa que duen a terme amb altres entitats i centres educatius per donar a conèixer la música i fer-la arribar a tot el poble. També ha agraït l’ajuda de Batall Teatre en diversos espectacles i ha recordat els concerts didàctics adreçats a alumnes i famílies, així com la importància de la música en grup.
La directora s’ha mostrat especialment orgullosa de les corals i dels conjunts instrumentals de l’escola, destacant que quasi sempre han cantat en català per contribuir a la difusió de la llengua. Així mateix, ha recordat la col·laboració de la coral de dones amb l’associació Dones de Llevant, per posar el seu granet d’arena contra la desigualtat, i ha destacat obres com “La dona i el mar” de Xavier Gelabert, que els fou regalada amb motiu del 25è aniversari.
El pregó ha intercalat el discurs de Galmés amb diferents actuacions musicals d’alumnes i mestres de l’escola, en un acte que ha omplert de música i emoció l’Oficina Municipal de Porto Cristo.
La delegada de Porto Cristo, Antònia Llodrà, ha entregat un obsequi a l’Escola de Música en nom de l’Ajuntament i ha agraït la seva contribució al teixit educatiu i cultural del poble. Així mateix, ha insistit en la necessitat de mantenir Porto Cristo net i cuidar el que és de tots, i ha convidat tothom a gaudir d’aquests dies de festa que s’allargaran fins al proper dia 27 de juliol.
A l’acte hi han assistit el batle de Manacor, Miquel Oliver; així com altres regidors i representants municipals.
Les Festes del Carme continuen aquest divendres amb nous actes, com la Fira Nocturna al passeig de la Sirena, i s’allargaran fins diumenge dia 27 de juliol amb activitats per a tots els públics.